Výkonný producent hry Rematch sa nedávno vyjadril k tomu, prečo sa vývojári zo štúdia Sloclap rozhodli vydať svoju novinku ako platený titul a nie ako free-to-play s mikro-transakciami. Napriek tomu hra po vydaní 19. júna zaznamenala obrovský úspech.

Rematch, rýchla arkádová futbalová hra z pohľadu tretej osoby, sa v posledných dňoch stala výrazným menom na hernej scéne. Za vývojom stojí rovnaké štúdio, ktoré vytvorilo cenami ovenčený Sifu. Rematch ponúka neštandardný prístup k futbalu. Hráč ovláda len jednu postavu a zápasy sa odohrávajú v uzavretých arénach bez faulov, autov či ofsajdov. Hra kombinuje klasickú športovú súťaživosť s fyzikálnym prejavom a dynamikou, ktorá pripomína bojovky.

„Bezplatný model sme ani nezvažovali,“ – tvrdí producent

V rozhovore pre PC Gamer Pierre Tarno otvorene povedal, že ani na chvíľu neuvažovali o tom, že by hru Rematch sprístupnili ako free-to-play. Aj keď je v hernom priemysle bežné, že online súťažné tituly sa distribuujú zadarmo a zarábajú cez mikro-transakcie, Tarno sa rozhodol ísť inou cestou.

„Neexistuje žiadna tajná formulka,“ – uviedol. „Treba jednoducho spraviť veľmi dobrú hru.“ Tvrdí, že ak je titul originálny, kvalitný a cenovo primeraný, hráči si ho nájdu. A pôjde to aj bez agresívneho obchodného modelu. Rematch je podľa neho dôkazom, že kvalita dokáže preraziť aj bez marketingových trikov.

1 milión hráčov za 24 hodín a sľubná budúcnosť

Rozhodnutie sa zdá byť správne. Rematch zaznamenal na svojom konte viac než milión hráčov už počas prvých 24 hodín. A to aj vďaka vydaniu na Xbox Game Pass a na Steame dosiahol vrchol 92 841 súčasne hrajúcich používateľov.

Hra podporuje režimy 3v3, 4v4 a 5v5, a momentálne je dostupná na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X/S. Sloclap už oznámil, že Rematch bude pravidelne rozširovaný a hráči sa môžu tešiť na sezónne aktualizácie, nové módy, mapy a kozmetické doplnky.

Avatar Frame
Autor
/