Herný priemysel sa ocitol v chaose. Hromadné prepúšťania, zrušené projekty a zatvorené štúdiá. Čo sa deje? Kreatívny riaditeľ Helldivers 2, Johan Pilestedt, má na to jasný názor. Vývojári sa príliš sústreďujú na jeden smer a to ich ničí.

„Každú chvíľu prepúšťame tisíce ľudí a nikto nevie prečo. Myslím si, že je to jednoducho preto, že všetci vsádzajú na tú istú kartu,“ povedal Pilestedt počas GDC 2025 pre Eurogamer. „Herný priemysel sa vždy pohyboval v cykloch smrti a znovuzrodenia, ale teraz je to zbytočne brutálne. Chýba diverzita. Hráči hrajú viac ako kedykoľvek predtým a my aj tak nedokážeme udržať štúdiá pri živote? To je absurdné.“

Podľa Pilestedta sa táto situácia dala predvídať a možno jej aj zabrániť „keby všetci prestali vyrábať battle royale hry a namiesto toho sa venovali iným žánrom.“

„Mnoho vydavateľov, sa snaží hrať na istotu.“ Stavajú na „bezpečných“ tipoch, ale môžem vám garantovať, že to je rozsudok smrti. Herný priemysel je o riziku. Ak neriskujete, nikdy nebudete úspešní. Len málokto veril, že Helldivers bude mať význam. A predsa sme tu.“

Pilestedt upozornil aj na „problém konvergencie“. Všetci sa snažia napodobniť úspech Minecraft, battle royale či live-service hier. Výsledok? Trh je presýtený, hráči nemajú dostatok rozmanitosti a štúdiá padajú ako domino.“

„A čo hráči, ktorí chcú niečo iné? Chcú hry, majú peniaze, ale nemajú na výber. Všetci sa hnali za battle royale hrami a teraz nevedia, čo ďalej.“

Napriek problémom herného priemyslu Helldivers 2 triumfoval. Stal sa tretím najpredávanejším titulom roka 2024. A to nie je všetko. Chystá sa filmová adaptácia, pričom CEO Arrowhead, Shams Jorjani, sníva o tom, že v nej uvidíme A-čkových hercov umierať na bojisku.

Herný priemysel možno prechádza krízou, no ak sa z nej vývojári a vydavatelia poučia, všetko sa môže zmeniť. Otázkou je, či sú odvážny riskovať.

Avatar Frame
Autor
/