Očakávané pokračovanie vojenskej série Battlefield sa pokúsi zaujať nielen masívnym multiplayerom, ale aj filmovo ladenou singleplayer kampaňou. Vývojári zo štúdia EA Motive totiž priznali, že pri tvorbe príbehu pre Battlefield 6 čerpajú inšpiráciu z jedného z najlepšie hodnotených filmov minulého roka – Civil War od Alexa Garlanda. Hra by mala vyjsť najneskôr do marca 2026, no presný dátum zatiaľ známy nie je.
Filmový štýl vo vojenskej hre
Zatiaľ čo hlavné štúdio DICE pracuje na tradične dôležitej multiplayerovej časti, tím v EA Motive má na starosti singleplayer kampaň. A tú sa snaží konieckoncov posunúť na vyššiu úroveň. Štúdio, známe najmä vďaka kvalitnému remaku Dead Space a vesmírnemu titulu Star Wars: Squadrons sa pod vedením kreatívneho riaditeľa Romana Camposa-Oriolau a senior producenta Philippa Ducharmeho rozhodlo vytvoriť dej, ktorý by prekvapil aj fanúšikov príbehových hier.
Podľa ich slov zohrali dôležitú úlohu dve diela. Seriál Lioness (o skutočných operáciach CIA; Special Ops: Lioness) a film Civil War, ktorý sleduje prácu novinárov počas fiktívneho ozbrojeného konfliktu v Spojených štátoch. Garlandov film sa pritom nesústredí len na vojnu samotnú, ale najmä na ľudské prežívanie a psychológiu bežných ľudí v extrémnych situáciách. A práve to má byť ústredným motívom kampane v Battlefield 6.
Bežní ľudia, výnimočné situácie
„Nejde len o veľké zbrane a výbuchy. Chceme ukázať svet očami postáv, ktoré síce nie sú superhrdinami, ale ocitli sa v mimoriadnych okolnostiach,“ uviedol Campos-Oriola. Podobný prístup zvolil už spomínaný seriál Lioness, a aj v Battlefielde 6 majú hráči prežiť napätie cez optiku obyčajných, no odhodlaných protagonistov.
Nový štandard pre kampaň v sérii?
Séria Battlefield bola vždy známa predovšetkým pre svoju multiplayerovú hrateľnosť na obrovských bojiskách. Pokusy o silnejší príbeh boli v minulosti skôr výnimkou než pravidlom. Ambície EA Motive však môžu znamenať nový štandard pre singleplayer v tejto značke, čím by sa mohla lepšie postaviť silnej konkurencii ako Call of Duty.
Zaujímavosťou je, že EA Motive okrem kampane spolupracuje aj s DICE na tvorbe niektorých multiplayerových máp, čo naznačuje, že ich kreatívna vízia by sa mohla prejaviť aj mimo príbehového režimu.
Kombinácia akcie a príbehu
Hoci fanúšikovia od Battlefieldu očakávajú predovšetkým rýchlu a intenzívnu akciu, vývojári veria, že spojenie dramatického rozprávania a známeho „tvrdého“ boja môže hru len obohatiť. Ako zdôraznil Ducharme: „Nie je to Dead Space, ale chceme dodať tejto hre hĺbku bez toho, aby sme obetovali jej srdce.“ Pekne povedané, ale stále treba mať na pamäti „2042“.