Japonský herný gigant, spoločnosť Konami, oznámil založenie novej firemnej divízie, ktorá sa bude výhradne venovať jeho arkádovým hrám. Tento krok prichádza po viac než polstoročí existencie spoločnosti, ktorá sa od svojho vzniku v 60. rokoch vypracovala medzi najvýraznejšie značky v hernom priemysle. Konami má na konte kultové série ako Metal Gear Solid, Silent Hill, alebo kartovú hru Yu-Gi-Oh!, no v posledných rokoch si upevňuje pozíciu aj v oblasti mobilných hier.

Teraz sa firma rozhodla posilniť svoju prítomnosť práve v oblasti arkádovej zábavy, ktorá má v Japonsku stále silné postavenie. Vznikne preto nová pobočka s názvom Konami Arcade Games, ktorá sa oddelí od existujúcej divízie Konami Amusement. Tá sa po zmene bude zameriavať už len na herné automaty.

Nová divízia znamená aj novú energiu pre arkády

Podľa nemenovaného zahraničného portálu bude Konami Arcade Games oficiálne založená už v júni 2025, pričom celý prechod sa má dokončiť do októbra. Hlavným dôvodom má byť meniacie sa trhové prostredie v oblasti arkád a hazardných hier.

Prezidentom novej divízie sa stane známy skladateľ Yoshitaka Nišimura, ktorý sa preslávil prácou na hudbe pre sériu beatmania – jednu z najpopulárnejších rytmických arkádových hier od Konami.

Arkády sú súčasťou DNA Konami

Hoci je Konami dnes známe najmä vďaka domácim konzolám, arkádové hry stáli pri zrode jeho úspechu. Spomeňme klasiky ako Frogger, Gradius, TwinBee, ale aj arkádové verzie titulov Castlevania, Contra, či licencované hry ako Teenage Mutant Ninja Turtles a The Goonies. V súčasnosti dominuje Konami v japonských herniach najmä vďaka hudobným hrám ako Dance Dance Revolution či vyššie spomínaná beatmania.

Viac než len arkády

Konami nezanedbáva ani vo vývoji nových konzol a mobilov. Tento rok chystá Metal Gear Solid Delta: Snake Eater – remake legendárneho tretieho dielu série MGS, ktorý má vyjsť v auguste. Pracuje aj na novom Silent Hill titule, ktorý sa bude odohrávať v Japonsku a čerpať z domácej hororovej tradície.

Založenie Konami Arcade Games tak predstavuje strategický krok. Ten má spoločnosti pomôcť lepšie reagovať na vývoj trhu a zároveň posilniť značku v jej tradične silnom segmente.

Avatar Frame
Autor
/