Hoci Civilization VII od Firaxis Games čelí po svojom februárovom vydaní vlnám kritiky a rozporuplnému prijatiu, generálny riaditeľ spoločnosti Take-Two Interactive, Strauss Zelnick, zostáva pokojný. V rozhovore pre GamesIndustry.biz priznal, že hra mala po spustení určité problémy, no zároveň verí, že ju čaká svetlá budúcnosť.
Kritici mierne spokojní, hráči su však naďalej sklamaní
Civilization VIII si od recenzentov vyslúžila priemerné hodnotenie 79 % a odporúčanie od 77 % hodnotiacich na portáli OpenCritic. V porovnaní s predošlými dielmi série ide o slabší výsledok, no stále lepší ako priemerná hra. Fanúšikovia však nešetria kritikou. Na Steame má titul hodnotenie „zmiešané“ na základe vyše 31-tisíc hodnotení, čo je najhoršie prijatie v histórii celej série.
„S každým novým dielom prichádza istý odpor,“ tvrdí šéf
Zelnick považuje reakcie fanúšikov za prirodzené
„Zakaždým, keď sme predstavili novú generáciu Civilization, stretli sme sa so skepsou fanúšikov, ktorí milovali predošlý diel a ťažko sa lúčili s tým, na čo si zvykli,“ vysvetlil.
CEO však zároveň tvrdí, že firma je s titulom celkovo spokojná a predaje prekonávajú očakávania. Ešte pred vydaním bola Civilization VII najsťahovanejšou hrou na svojej cieľovej platforme, a to iba na základe pred-objednávok. Analytická firma Circana potvrdila, že Civilization VII je aktuálne ôsmou najpredávanejšou hrou roka 2025 v USA.
Realita na Steame je iná – hráči hru opúšťajú
Zatiaľ čo predaje vyzerajú sľubne, aktivita hráčov na PC naznačuje prepad. Podľa údajov SteamDB dosiahla Civilization VII k 18. máju iba 11 829 súbežných hráčov za 24 hodín. Pre porovnanie prinášame aj štatistiku.
- Civilization VI malo za rovnaký čas 46 207 hráčov
- Civilization V z roku 2010 má dvojnásobok aktívnych hráčov oproti Civilization VII
Kritika smeruje na jednoduchosť a nedotiahnuté mechaniky
Komunita najčastejšie vyčíta hre prílišné zjednodušenie, nedostatok detailov a slabé spracovanie základných funkcií. Firaxis na tieto ohlasy reagoval a vývojári oznámili, že niektorý obsah odkladajú a prioritu dostanú úpravy kvality života, ktoré hráči požadujú. Zelnick však verí, že postupnými aktualizáciami sa dôvera komunity obnoví. Očakáva, že hra si prejde rovnakým vývojom ako jej predchodcovia čo znamená slabší štart, ale dlhodobosť titulu.