Ambiciózna akčná adventúra MindsEye sa krátko po svojom vydaní stala najhoršie hodnotenou hrou roka 2025. Ide o prvý titul štúdia Build a Rocket Boy, ktoré spolu-zakladal bývalý producent série Grand Theft Auto, Leslie Benzies. Očakávania preto boli vysoké, no realita dopadla výrazne inak. Hráči aj kritici hlásia závažné technické problémy, chyby a nevyvážený výkon.
Od nádejného nástupcu GTA k „rozbitému chaosu“
Po tom, čo bolo oznámené, že Grand Theft Auto VI vyjde až v roku 2026, sa pozornosť fanúšikov logicky obrátila k MindsEye. Hra na prvý pohľad kombinovala prvky GTA a Cyberpunku 2077 a mnohí dúfali, že vyplní čas do príchodu ďalšej veľkej open-world pecky.
Nadšenie však rýchlo vystriedalo sklamanie. Už pred vydaním zaznievali varovania, že ide o „rozbitý nepodarok plný chýb“, a tieto obavy sa naplnili. Build a Rocket Boy navyše neposkytol recenzentom predbežný prístup, čo mnohí vnímajú ako signál nedôvery vo vlastný produkt.
Metacritic hlási tragické skóre 43
Postupne začali pribúdať oficiálne recenzie a výsledok je jasný. MindsEye sa s hodnotením 43 bodov na Metacritic stalo najhoršie hodnotenou hrou roku 2025. Pre porovnanie, druhé miesto v tejto nelichotivej kategórii patrí hre Ambulance Life: A Paramedic Simulator so skóre 44.
PlayStation vracia peniaze. Ide o výnimočnú situáciu, ktorá sa stala len raz
Závažnosť problémov sa prejavila aj na nečakanom kroku od Sony, ktorá začala vracať peniaze za zakúpenú digitálnu kópiu hry. To je v prípade PlayStation Store veľmi výnimočné. Podobný precedens vznikol len raz, pri katastrofálnom štarte Cyberpunk 2077 v roku 2020. Vtedy Sony dokonca dočasne hru stiahlo z predaja, čo sa pri MindsEye zatiaľ nestalo.
Štúdio však reaguje rýchlo. Prvá záplata je už vonku
Aj keď štart MindsEye zlyhal, tvorcovia sa snažia situáciu stále zachrániť. Už počas prvého týždňa vydali úvodnú aktualizáciu, ktorá sa zameriava na optimalizáciu výkonu CPU a GPU, zlepšenie využitia pamäte, opravu pamäťových únikov spôsobujúcich pády hry a riešenie viacerých chýb. Co-CEO štúdia, Mark Gerhard, dokonca vyhlásil, že negatívne recenzie sú „platenou kampaňou“, no technický stav hry tieto tvrdenia skôr spochybňuje.