Hra Marathon, pripravovaná extrakčná strieľačka od Bungie, sa nedočká svojho pôvodného vydania. Bungie oznámilo, že titul odkladá na neurčito. Pôvodne mal vyjsť 23. septembra, no vývojári aktuálne neuviedli ani žiadny nový dátum, čím sa nad projektom znáša tieň neistoty.

Kontroverzie a slabé prijatie si vyžiadali tvrdé rozhodnutie

Marathon čelil už od začiatku viacerým problémom. Alfa verzia hry nedokázala presvedčiť hráčsku komunitu a očakávania neboli ani zďaleka také vysoké ako pri predchádzajúcich hitoch Bungie, ako napríklad Halo či Destiny. Situáciu ešte zhoršil škandál s plagiátorstvom. Do hry sa údajne dostali ukradnuté umelecké diela, za čo mal byť zodpovedný už bývalý zamestnanec štúdia.

Keď sa Marathon neobjavil ani na nedávnej prezentácii PlayStation State of Play, začali sa objavovať špekulácie o možnom odklade. Tie sa potvrdili a Bungie priznáva, že potrebuje viac času, aby hru dostalo na požadovanú úroveň kvality, aká je potrebná. Štúdio zároveň sľubuje aktualizáciu o stave projektu na jeseň, vrátane už aj potenciálneho nového dátumu vydania.

Čo Bungie plánuje zmeniť?

Zatiaľ čo dátum vydania ostáva neznámy, Bungie zverejnilo konkrétny plán zmien, na ktorých bude v nasledujúcich mesiacoch pracovať

1. Zintenzívnenie survival zážitku

  • Lepšia AI nepriateľov, ktorí majú byť náročnejší a prepracovanejší
  • Nové druhy lootov a dynamické udalosti zvyšujúce atraktívnosť každej misie
  • Taktickejšie a napínavejšie súboje, ktoré budú od hráča vyžadovať premyslený prístup

2. Rozšírenie sveta „Marathon Universe“:

  • Lepšia vizuálna kvalita a detaily prostredí
  • Viac príbehového a environmentálneho rozprávania, ktoré prehĺbi svet hry
  • Temnejšia atmosféra, ktorá má byť verná duchu pôvodnej trilógie Marathon

3. Dôraz na sociálne interakcie:

  • Zlepšenie hrateľnosti pre sólo a duo režimy
  • Zavedenie proximity chatu, teda hlasovej komunikácie na krátku vzdialenosť – funkcia, ktorá v alfaverzii citeľne chýbala a bola častým terčom kritiky

Zvráti Bungie negatívne reakcie?

Otázkou zostáva, či tieto zmeny budú stačiť na zmenu verejného vnímania hry, ktorá je momentálne skôr chladná až odmietavá. Bungie má síce za sebou silnú reputáciu vďaka svojim úspešným titulom, no PlayStation ako materská spoločnosť má v poslednom čase problémy s live-service hrami. Dôkazom sú zrušené multiplayerové projekty ako The Last of Us Online či nedávne ukončenie Concordu len pár dní po vydaní. Je teda isté len jedno, čas navyše môže byť pre Marathon rozhodujúci. Či to bude stačiť na úspech, ukáže až budúcnosť.

Avatar Frame
Autor
/