Adaptácie videohier do filmového alebo seriálového formátu sú vždy delikátna záležitosť. Nie každá hra sa hodí na veľké plátno a v prípade Falloutu to našťastie pochopili veľmi skoro. Todd Howard, vedúca osobnosť štúdia Bethesda Game Studios, v rozhovore pre Variety vysvetlil, prečo sa Fallout stal televíznym seriálom a nie filmom.
„Oslovilo nás mnoho ľudí s filmovými návrhmi. Ale keď sme sa pozreli na to, čo vlastne chceme divákovi dať, tak film sa nám zdal ako príliš tesný formát,“ uviedol Howard. „Fallout je mimoriadne bohatý a komplexný svet. Namiesto toho, aby sme osekaným spôsobom adaptovali niektorý z našich starších príbehov, sme chceli vytvoriť niečo nové ako ďalší príbeh v tom istom svete. Práve v tom spočívala najväčšia výzva ale aj príležitosť.“
Rozhodnutie adaptovať Fallout ako seriál sa ukázalo ako správne. Prvá séria, ktorá mala premiéru na Prime Video, si získala pozitívne ohlasy u kritikov aj fanúšikov. Projekt vznikol v spolupráci medzi Bethesdou a Amazonom, a v súčasnosti už prebiehajú prípravy na druhú sériu.
Howard zároveň zdôraznil, že už pri prvej sérii mali tvorcovia na pamäti nové publikum, ktoré s hernou sériou nemuselo mať žiadnu predchádzajúcu skúsenosť. „Snažili sme sa, aby bol Fallout prístupný aj ľuďom, ktorí hru nikdy nehrali. Vďaka tomu sa nám podarilo osloviť širšie publikum, čo považujeme za veľký úspech,“ dodal.
V súvislosti s budúcnosťou hernej značky Howard potvrdil, že Fallout 5 je v pláne, no momentálne sa štúdio sústreďuje na vývoj očakávaného The Elder Scrolls VI. Bethesda taktiež pokračuje v podpore live service titulov ako Fallout 76 či mobilnej hry Fallout Shelter, ktoré majú stále aktívnu komunitu.
Dátum premiéry druhej série Falloutu zatiaľ nebol oficiálne oznámený. Medzi ďalšie očakávané televízne adaptácie hier patrí animovaný Devil May Cry, ktorý je dostupný na Netflixe a druhá séria The Last of Us, ktorá sa vracia na obrazovky HBO ešte tento mesiac.