Nedávna aktualizácia legendárneho MMORPG World of Warcraft nezožala ovácie, aké Blizzard očakával. Podľa slov veteránky a prispievateľky Heather Newman je nový patch plný bugov, časovo uzamknutého obsahu a vyznačuje sa zvláštnym plánom vydania. Jednoducho povedané, tentokrát sa to tvorcom veľmi nevydarilo.

Napriek tomu sa v pozadí črtá funkcia, ktorá by mohla vrátiť fanúšikovskej komunite dôveru a nadšenie. Housing by mal doraziť ešte pred vydaním pripravovaného datadisku Midnight.

Absolútna sloboda v tvorbe: hráčsky sen na obzore

Podľa viacerých spoľahlivých zdrojov vrátane Preach Gaming, Taliesin & Evitel či portálu Breakflip (cez preklad na WoWHead), sa zdá, že Blizzard tentoraz našiel ten správny recept. A vyzerá to, že tentoraz sa skutočne zameriava na kreatívnu slobodu hráčov.

V jednom z rozhovorov opisuje Taliesin scénu, kde vývojár Jay ukazoval, ako sa dajú objekty vo vnútri budov kombinovať. „Použil kuchynskú skrinku, do ktorej zakomponoval debnu s kovovou platňou tak, že vytŕčala iba jej horná časť – a vznikla mu tak varná doska. Potom zmenšil niekoľko sudov, otočil ich a z častí vrchu urobil varné platničky.“

Takzvané „kitbashing“, teda skladanie komplexných objektov z iných menších kúskov, je v sandboxových hrách obľúbenou technikou a to, že Blizzard túto funkciu umožní oficiálne, vrátane škálovania, rotácie a „prekrývania“ objektov je pre komunitu obrovským plusom.

Žiadne výhody za peniaze, len čistá kreativita

Na rozdiel od minulých pokusov ako Garrisons, ktoré ovplyvňovali hrateľnosť, má byť nový systém bývania čisto kozmetický. Nebudú v ňom žiadne výkonnostné bonusy, žiadne aukčné domy ani herné výhody.

Hráči si budú môcť stavať vlastné skákacie výzvy, krčmy, cechové základne či dokonca výstavné siene, skrátka, čokoľvek, čo im fantázia dovolí. Blizzard tiež sľubuje, že špeciálny nábytok dostupný cez achievements bude unikátny, a všetko, čo sa objaví v hernom obchode, bude mať bezplatnú alternatívu dostupnú v hre.

Živé štvrte a dynamické prostredie

Ďalším veľkým ťahákom majú byť komunitné štvrte, ktoré nebudú len statické instances. Cieľom teda bude vytvoriť skutočné živé prostredia so sezónnymi udalosťami a NPC s možnosťou vytvoriť si vlastný kút Azerothu.

Zatiaľ to všetko znie ako splnený sen pre fanúšikov MMO a tých, ktorí si radi v hrách budujú svoj vlastný svet. Pri vydaní môžu nastať bugy alebo technické problémy, ale Blizzard tentoraz čerpá z rokov spätnej väzby. Dokonca aj z iných hier ako The Elder Scrolls Online či Final Fantasy XIV a evidentne chce priniesť najlepšiu verziu bývania, akú WoW kedy malo.

Budúcnosť Azerothu v rukách hráčov?

Zatiaľ čo nový patch možno nesplnil očakávania, potenciál hráčskeho bývania je obrovský. Ak sa Blizzardu podarí naplniť ambície a udržať smer, môže sa z tejto funkcie stať jeden z pilierov World of Warcraft v nasledujúcich rokoch. Komunita sa už pripravuje a svet Azerothu sa možno čoskoro zmení na výstavisko kreativity, ktoré bude konkurovať aj sandboxovým titulom.

Avatar Frame
Autor
/