Philipp Weber, príbehový režisér očakávanej hry The Witcher 4, odhalil základnú filozofiu, ktorá formuje návrh vedľajších úloh v pokračovaní populárnej RPG série. Podľa neho sa nový Zaklínač bude vyhýbať tzv. „fetch questom“. Ide teda o monotónne úlohy typu „choď tam, alebo prines to“, ktoré bývajú častým negatívnym stereotypom v open-world hrách.

„Takéto úlohy u nás nerobíme,“ odkazuje Weber

V rozhovore pre zahraničný portál Weber vysvetlil, že už pri práci na The Witcher 3: Wild Hunt dostal v CD Projekt RED jasnú spätnú väzbu. „Nerobíme fetch questy.“ Tento prístup si odvtedy osvojil a plánuje ho plne uplatniť aj vo Witcher 4.

„Aby sme sa takýmto úlohám vyhli, každý dizajnér musel napísať desaťnásobne viac nápadov, než sa nakoniec dostalo do hry,“ dodal Weber. Cieľom nie je vytvárať len veľké epické príbehy, ale aj menšie, no zmysluplné a zaujímavé úlohy, ktoré dokážu zaujať hráča morálnou dilemou alebo prekvapivým vývojom.

Naratív je umelecký nástroj, nie prednáška

Podľa Webera si CD Projekt RED vždy zakladal na tom, že ich príbehy kladú náročné otázky, no neposkytujú jednoduché odpovede. „Nesnažíme sa moralizovať. Skôr sa snažíme otvárať zaujímavé témy, ktoré stoja za to, aby sa o nich premýšľalo. Ak tieto debaty v tvorbe úplne chýbajú, pravdepodobne nerobíte umenie,“ dodáva.

Tento hodnotový rámec, ktorý sa osvedčil už v predchádzajúcich hrách, bude tvoriť základ aj pre nové pokračovanie. To môže fanúšikom signalizovať, že štúdio zostáva verné svojim koreňom.

Hype rastie, Witcher 3 však ešte nepovedal posledné slovo

The Witcher 4 bol po prvýkrát oficiálne predstavený na The Game Awards 2024 pomocou pôsobivého filmového traileru. Od vydania predchádzajúcej časti ubehla už viac než dekáda, a očakávania sú preto vysoké. Tech demo, ktoré nedávno ukázalo využitie Unreal Engine 5, ešte viac vystupňovalo nadšenie v komunite.

Zaujímavosťou je, že aj The Witcher 3 zrejme ešte nekončí. Podľa nepotvrdených informácií by mohol v roku 2026 dostať nové rozšírenie a to až 11 rokov po pôvodnom vydaní. Na vývoji údajne pracuje štúdio Fool’s Theory. Tento DLC by mohlo poslúžiť ako tematický most medzi trojkou a štvorkou.

Avatar Frame
Autor
/