Spoločnosť EA zverejnila rozsiahly prehľad zmien, ktoré pripravia prebiehajúcu „laboratórnu“ fázu vývoja Battlefieldu 6. Titul však ešte nemá ani oficiálny názov, či presný dátum vydania, ktorý tak zostáva naďalej tajomstvom. EA ale postupne odhaľuje, ako chce vytvoriť hru, ktorá osloví široké spektrum hráčov. Či to budú nováčikovia alebo dlhoročný fanúšikovia tejto série.
Triedy zostávajú flexibilné, ale pevne definované
EA chce spojitosti medzi hierarchiou tried a slobodou výberu. Navyše, každá trieda má svoju „signatúru“ ako neodnímateľný gadget, ktorý odlišuje Assaulta od Engineera, potom Supportera od Recon triedy atď. Okrem toho každá trieda dostane špecializovanú zbraň, ktorú môže používať hoci kto, no používanie „signatúrnej zbrane“ prináša výhody ako rýchlejší prechod zo šprintu na streľbu alebo lepšiu kontrolu hip-fire.
Nezávisle od toho môžu hráči prispôsobovať zvyšné vybavenie ako výber zbraní, granátov aj gadgetov mimo signatúry.
Kľúčovou inováciou je nový systém nazvaný Training Paths. Počas zápasu hráči odomknú štatistické bonusy a na konci získajú jednorazovú schopnosť. Cesty sa volia pri načítaní zápasu a resetujú sa po každom kole. To tak umožňuje dynamické prispôsobenie taktiky v závislosti aj od situácie.
Hráči hovoria a EA reaguje
Od spustenia Battlefield Labs v marci dorazilo do EA tisíce podnetov od hráčov, ktoré viedli k úpravám tried i výzbroje. EA potvrdila, že už niekoľkokrát upravila detaily systémov a zdôraznila, že aj teraz bude pokračovať s úpravami pred ostrým vydaním. Prebiehajúce testovanie hovorí jasne, hra za vyše 400 miliónov dolárov musí získať súhlas a uznanie od fanúšikov.
Drobné korekcie pred veľkým štartom
EA upozorňuje, že súčasné Training Paths a signatúry tried nepredstavujú finálnu verziu. Pri vydaní môžu byť tieto mechaniky už úplne iné. No dôležité je jasné posolstvo a to, Battlefield 6 bude jednoduchý na štart, ale ponúkne hlbokú variabilitu pre zdatných hráčov.