Google po desiatich rokoch mení svoje logo. Na prvý pohľad ide o zanedbateľnú zmenu, ale vo svete marketingu a brandingu ide o udalosť, ktorá môže mať obrovský dopad. Hovoríme totiž o vizuálnej identite jednej z najväčších technologických spoločností planéty.

Neviditeľná zmena, ktorá môže stáť milióny

Ako informovalo The Verge, zmena sa zavádza postupne. Najskôr v mobilných aplikáciách na iOS a zariadeniach Pixel, neskôr sa objaví aj na hlavnej stránke Google Search, teda v priestore, ktorý denne navštívia miliardy ľudí.

Nové logo je… minimalistické. A to ešte hovoríme jemne. Z pohľadu dizajnu je to skôr jemná úprava farebného odtieňa ako radikálny rebranding. Kritici (a internet) si to však okamžite všimli. Najčastejšie prirovnanie hovorí o tom, že niekto na pôvodné logo jednoducho použil „gaussian blur“ efekt v grafickom softvéri.

Jeden novinár dokonca spravil pokus: pôvodné logo rozmazal vo Photoshope a porovnal s novým. Výsledok? Takmer na nerozoznanie. Nové logo má síce o niečo viac žltej a mierne sa posúva k oranžovej, ale ide o rozdiely, ktoré si väčšina ľudí ani nevšimne.

Najdrahšie rozmazanie všetkých čias?

Tu prichádzame k pointe celej veci: aj minimálna zmena loga môže stáť obrovské peniaze. Redizajn značky totiž neznamená len výmenu obrázkov. Ide o kompletnú výmenu vizuálnej identity naprieč všetkými kanálmi – od softvérového rozhrania až po interné dokumenty, firemné priestory či marketingové materiály.

Pre porovnanie:

  • BBC v roku 2022 utratila za rebranding 7 miliónov libier a túto informáciu zverejnila až po osemmesačnom právnom tlaku na základe zákona o slobodnom prístupe k informáciám
  • British Petroleum (BP) minula v roku 2000 na nové logo 4,6 milióna libier, pričom ďalších 132 miliónov išlo na úpravu všetkého od obálok po továrenské značenie.

Ak Google skutočne len jemne posunul farebné odtiene a prehnal logo cez digitálny filter, môžeme hovoriť o najdrahšom rebrandingu v dejinách.

Avatar
Autor
/