Komunita hráčov Roblox je v pozore. Platforma nenápadne zmenila svoje podmienky používania, pričom nová klauzula vyvolala vlnu nespokojnosti medzi miliónmi používateľov. Zmena sa týka zákazu používania samotného názvu Roblox, ako aj jeho variantov typu Blox v používateľských menách, prezývkach či názvoch komunít.
Roblox je online platforma pre tvorbu hier, ktorú spustili David Baszucki a Erik Cassel v roku 2006. V priebehu rokov si vybudovala obrovskú globálnu hráčsku základňu, pričom v roku 2025 dosiahla priemerný denný počet 85,3 milióna aktívnych používateľov. Minulý mesiac dokonca prekonala kombinovaný počet hráčov najlepšej stovky hier na Steame. Napriek týmto úspechom teraz vývojári čelia kritike za krok, ktorý mnohí považujú za zbytočný a necitlivý voči dlhoročným fanúšikom.
Nové pravidlo v podmienkach používania: „Roblox“ v mene už nebude možný
Zmenu ako prví zaznamenali používatelia na Reddite, kde sa objavil screenshot s aktualizovaným znením pravidiel. Spoločnosť v ňom uviedla nasledovné – „Rozšírili sme zákaz určitých spôsobov použitia názvu ‘Roblox’ a ‘Blox’ (a akýchkoľvek podobných názvov) priamo na používateľské mená, prezývky a názvy komunít.“
Hráči okamžite reagovali. Mnohí uviedli, že ich aktuálne prezývky obsahujú slová „Roblox“ alebo jeho varianty, čo im môže spôsobiť problémy. Na platforme, kde si zmenu mena musíte zaplatiť hernou menou Robux, ide o vážnu komplikáciu. Príspevky varujú, že aj dlhoroční hráči môžu čeliť automatickým banom za niečo, čo doteraz nebolo problémom.
Hráč zaplatil vyše 800 000 Robuxov, no pravidlo ho aj tak dostihlo
Niektorí používatelia sa už pokúsili zareagovať vopred. Jeden hráč uviedol, že minul viac ako 800 000 Robuxov len na úpravy svojho používateľského mena v minulosti, no nové pravidlo ho môže napriek tomu postihnúť. Niektorí chápu snahu vývojárov predísť falošným účtom a paródiám, no upozorňujú na nedostatočnú empatiu voči tým, ktorí si cez meno s „Roblox“ vytvorili osobnú značku v rámci komunity.
Komunita volala po personalizácii, dočkala sa obmedzenia
Paradoxom celej situácie je, že ešte pred touto zmenou komunita živo diskutovala o možnosti farebného prispôsobenia používateľských mien. Hráči chceli lepšie vyjadriť svoju identitu, nie však obmedzenia. Aktuálny krok vývojárov preto pôsobí ako krok späť vo vzťahu k hráčom, ktorí platformu podporujú a tvoria jej obsah. Či Roblox zmení prístup alebo pravidlo ešte prehodnotí, zatiaľ nie je jasné. Z doterajšej reakcie vývojárov to však nevyzerá na rýchly kompromis.