Po viac než desaťročnej prevádzke sa MMORPG titul The Elder Scrolls Online (ESO, TESO) možno konečne dočká crossplay funkcie, teda možnosti hrať naprieč rôznymi platformami. Informovali o tom riaditeľ hry Rich Lambert a riaditeľ štúdia Zenimax Matt Firor. Tí priznali, že tím na tejto možnosti pracuje a pripravuje technologické zmeny, ktoré by ju mohli umožniť.

Prvý krok k zjednoteniu hráčov

„Na crossplayi nám záleží už dlhší čas,“ uviedli vývojári v poslednej epizóde The Elder Scrolls Online Podcast. Odkryli, že Zenimax aktívne skúma technické možnosti, ako by mohol umožniť spoločné hranie medzi platformami, teda medzi verziami pre PC, PlayStation a Xbox. Kľúčová zmena sa týka „základnej technológie“, ktorú je potrebné upraviť tak, aby prepojenie rôznych platforiem vôbec mohlo fungovať.

Pomocnú ruku podáva aj Microsoft, ktorý sa dlhodobo snaží o multiplatformový prístup pri svojich hrách. Firor priznal, že tento postoj robí niektoré vývojové rozhodnutia jednoduchšími, ale zároveň zdôraznil, že crossplay si vyžiada ešte veľa práce.

ESO ako stálica žánru

The Elder Scrolls Online debutovalo už v roku 2014 na PC, o rok neskôr prišlo na PS4 a Xbox One. Hráčov vtedy zaviedlo približne tisíc rokov pred udalosťami Skyrim. Po turbulentnom prvom roku hra prešla na súčasný model – buy-to-play, kde si hráči zakúpia základnú hru a následne môžu využívať voliteľné predplatné ESO Plus a mikro-transakcie pre kozmetické doplnky.

Odvtedy každoročne vychádzajú nové expanzie (Chapters), pričom najnovšia s názvom Gold Road vyšla v júni 2024. Aj po rokoch si ESO udržiava stabilnú a oddanú hráčsku základňu, predovšetkým vďaka neustálym aktualizáciám a novému obsahu.

Technické výzvy a rozdelené servery

Aj keď sa ESO nachádza na viacerých platformách, každá z nich funguje na vlastnom megaserveri, ktorý je ďalej rozdelený podľa regiónov – napríklad PC Severná Amerika alebo PlayStation Európa. Tento systém výrazne komplikuje možnosť jednotného online priestoru pre všetkých hráčov. Iné MMORPG tituly, ako napríklad Final Fantasy XIV, si naopak crossplay nastavili ako jednu z hlavných výhod už od začiatku.

Zatiaľ neexistuje oficiálny časový rámec, kedy by sa crossplay mohol do ESO reálne dostať. Vývojári preto fanúšikom odporúčajú trpezlivosť a znížené očakávania.

Novinky aj bez crossplayu

Napriek tomu Zenimax naďalej vylepšuje hru. Už v júli sa do základnej verzie dostane nový systém s názvom Scribing, ktorý rozšíri možnosti prispôsobenia schopností. Crossplay síce zostáva v rovine budúcnosti, no smerovanie vývoja naznačuje, že vývojári chcú ESO modernizovať a priblížiť potrebám súčasného online hrania.

Avatar
Autor
/